Adregé Lustrumreis!

Het stond voor ons gevoel al jaren op de planning maar dan is het nu eindelijk zo ver, de Adregé lustrumreis! Met het hele dispuut een week op vakantie naar Oostenrijk, dat moet fantastisch worden! De hele week zat vol activiteiten, borrels en gekke gebeurtenissen, vandaar dat ik dan ook vastberaden ben hier de langste blogpost ooit van te maken! 😀

En zaterdag 28 juli was het dan ook eindelijk zo ver. In alle vroegte vertrokken we met 3 busjes naar het prachtige Tirol. We hadden een flinke reis voor de boeg, van tenminste een uur of 8, maar dat was voor ons geen probleem! Onze 3 busjes, de escalatie merry, de baby bus en ouwe lullen bus, hadden allemaal hun eigen thema. Wie uiteindelijk de beste aankleding had daar waren we nog niet helemaal over uit, maar elke bus had zeker erg z’n best gedaan!

Die avond waren we met allen al snel gesetteld in onze geweldige huis(je)! Na al onze spullen snel uitgepakt te hebben vertrokken we met z’n allen snel naar het dorpsfeest in Kirchberg. Met onze bretels en oostenrijkse Adregé kleding gingen we daar het dorp even flink op stelten zetten. En dat was zeker gelukt! Het was een leuk feest met veel snapps, halve liters pils en vreemde barren. Na een tijdje nam het feest nog een omslag en stonden we met z’n allen nog voor een DJ te springen. Een geweldig begin voor onze lustrumreis!

De volgende dag gingen we met onze brakke maar toch energieke koppies weer op pad. Het is namelijk geen echte Adregé vakantie als er niet ook veel actieve onderdelen in zitten! We gingen namelijk met z’n allen mountainbiken in de Oostenrijkse bossen. En dat was wel even ploeteren! Die berg kwam je niet zo maar op, daar moest best wel even voor gestreden worden. Maar het was het allemaal waard toen we daarna met een rotvaart naar beneden konden rollen. Iedereen vond het een fantastische activiteit!

‘s Avonds barstte het feest weer los in ons mooie chalet. Samen veel spelletjes spelen en STIEGL drinken, super gezellig! Ook werd onze kennis nog even goed getest in de enige echte gROODse Kahoot quiz! Met zn allen in de bioscoopzaal van het huisje hebben we goed gelachen om de leuke en grappige vragen over Adregé en het lustrumjaar. Echt heel laat werd het niet deze zondag, want morgen moeten we fris en fruitig zijn. Freek zou ons namelijk meenemen op een waar klim avontuur, en echt super brak zijn als je aan de zijkant van een berg hangt is ook weer zo wat…

Zoals gezegd zaten we al vroeg in de bus om de bergen in te rijden. Nadat we onze spullen hadden gehaald die we nodig hadden om te klimmen kon het avontuur beginnen. We begonnen met een wat rustigere wand om er even goed in te komen. Maar iedereen had het snel door! Het kwam natuurlijk ook door Freek’s goede instructies. Safety dab!

Iedereen vond het klimmen super gaaf en het was dan ook een geweldige ervaring! Het koste hier en daar wel wat moeite en ook af en toe wat druppeltjes angstzweet maar we hebben allemaal flink wat verticale metertjes gemaakt!

Dan was het weer tijd voor een nieuwe dag, en we gingen weer met onze drie busjes op pad! Dit maar zouden we ‘s werelds grootste ijsgrot gaan bezoeken! Hiervoor moesten we wel een stukje rijden, maar dat is voor ons natuurlijk geen probleem. Deze lange tocht gingen we namelijk combineren met een bezoekje aan Salzburg! Maar daar komen we zo wel op.

Eenmaal aangekomen bij grot stonden we na een best wel flinke klim voor een grote deur die potdicht zat. Hierachter was de grot, maar die was helemaal afgesloten zodat de koelte een beetje binnen zou blijven. En dat was te merken! Toen deze namelijk openging Stormde het zowat uit de grot. We moesten tegen een flinke windvlaag in lopen om naar binnen te komen. (door het temperatuurverschil ofcourse) Binnen stond David voor ons klaar om een geweldige praatje te houden over de grot. Het was super mooi van binnen en ook wel een goeie uitbrak locatie! 😉

Ondertussen zat David goed in z’n verhaal en gingen wij door met onze tocht door de grot. Deze grot bestond uit enorme open ruimtes waar allerlij houten trappen in waren gemaakt om op te lopen. Het was alsof er een flinke gletser door de grot heen liep, wat super gaaf was! Erg mooi om te zien en meegemaakt te hebben!

En zoals gezegd zijn we ‘s avonds nog naar Salzburg geweest! Daar zijn we met z’n allen wezen uit eten, en hebben we nog gezellig geborreld op het terras. De eigenaar was super enthausiast dat wij er met zo’n grote groep waren en vond het leuk om een babbeltje te maken. Na het eten zijn we terug naar het huisje gecrossed om daar snel even de biervoorraad op te drinken. Zijn er nog rietjes over?

Toen was het alweer woensdag! De tijd vliegt voorbij met zo’n druk programma. Hoewel deze dag voor vele van ons iets minder actief was, maar voor anderen juist wel weer! ‘s Ochtends waren er namelijk een aantal enthousiastelingen die de bergen in trokken voor een fixe wandeltocht. Eenmaal de berg bereikt was het uitzicht super!

De andere Stormen hadden zich na lekker lang hun roes uitgeslapen te hebben zichzelf geparkeerd aan een meertje. Op loopafstand van ons huisje, vlakbij het dorp, was namelijk een meertje. Daar konden we lekker even zonnen, zwemmen en van de glijbaan gaan 🙂 Met zo’n fantaschtisch weertje was even lekker dobberen in het water een goed relax momentje.

‘s Avonds gingen we met z’n allen lekker BBQ’en op het terras bij het huisje. Het was weer een leuke avond geworden met een toffe borrel en veel leuke spelletjes! Het huisje was nog even geïnfiltreerd door een locale kat, maar die hadden we snel omgedoopt tot “bavaria” om hem thuis te laten voelen. Later zou hij nog wel even komen chillen.

Donderdag gingen we weer met het hele dispuut op pad, en ditmaal voor wat canyoning! Samen met drie gidsen zijn we overtuigd de canyon in gesprongen en met z’n allen afgedaald naar het eind van de rivier. Het was een super gafe ervaring en voor vele ook de eerste keer canyoning. Onze gidsen vonden het ook erg gezellig en lieten ons maar al te graag alle ins en outs van het canyoning zien. Later die middag hebben we samen met hen nog pilsjes en snapps gedronken.

’s Avonds was het dan eindelijk tijd voor de gROODse bonte avond van de lustrumreis. Iedereen was super enthausiast en vele hadden iets voorbereid om te delen met de groep. Van zelf geschreven liedjes tot spelshows en gedichten tot acrobatische opvoeringen, er waren van allerlij acts voorbereid! Timon en Joris hadden het hele zaakje aan elkaar gebreid met af en toe ook nog wat grappige veilingen. Inzetten met slokjes ging aardig hard en zo hebben we avond gevuld met gezellig geborrel en mooie opvoeringen!

De dag er na was het alweer de laatste dag van de vakantie. Na allemaal goed uitgerust te zijn van de heftige avond ervoor zijn we het dorp in gegaan om even een potje te bowlen. Daarna was het tijd om samen lekker te koken en nog een avond met z’n allen te hebben voor we weer terug zouden rijden naar Nederland.

Het was een geweldige vakantie vol fantaschtische activiteiten, late avondjes en brakke ochtenden. Het zal een grote klus worden om over 5 jaar een reis als deze te overtreffen maar voor Adregé is dat geen probleem.

Joost, Tina, Joris en Yael, super erg bedankt voor het organiseren!